INTUINOTE: AN INTEGRATED DIGITAL SOLUTION TO ENCOURAGE ACTIVE LEARNING

AMI “Digital demonstrators in higher education” / AIR project- Increasing Interaction in Rennes IntuiNOTE is an integrated digital solution for higher education that encourages active learning in synchronous mode using a variety of features: handwritten annotations, quizzes allowing rich questions/answers that can be handwritten (diagrams, equations, etc.) or shared whiteboards…

Read

PhD offer (Sept. 2024): Semi-supervised learning of an intelligent tutorial system for e-education through the production of drawings/sketches

Supervisors: E. Anquetil (eric.anquetil@irisa.fr ), Professor at INSA Rennes, Shadoc team. N. Girard (nathalie.girard@irisa.fr), Lecturer at the University of Rennes, Shadoc team. Location: IRISA laboratory, Shadoc, Rennes Keywords: Intelligent Tutorial Systems, Artificial Intelligence, interpretation of semi-structured handwritten documents, two-dimensional visual grammars, sketching, pedagogy, e-education, pen- based tablets The Shadoc (formerly…

Read

Ph-D of William Mocaer

Defended on Decembre 15th 2023 Réseaux de Neurones à Convolution Spatio-Temporelle pour l’Analyse et la Reconnaissance Précoce d’Actions et de Gestes Sujet Ce travail de recherche se concentre sur la reconnaissance précoce de gestes dans le domaine de l’interaction homme-machine. Il s’inscrit dans le cadre d’une collaboration entre deux équipes…

Read

Ph-D of Martin Dornier

Dedended December 14th 2023 Apprentissage par transfert pour l’analyse faciale avec des données annotées limitées et incohérentes Sujet L’apprentissage profond s’est grandement développé ces dernières années. Cependant, beaucoup des méthodes existantes reposent toujours sur l’apprentissage supervisé qui requiert des données annotées. Or, obtenir ce type de données peut se révéler…

Read

Ph-D of Arnaud Lods

Defended September 12 2023 Analyse en-ligne d’opérations arithmétiques manuscrites posées pour l’aide à l’apprentissage sur tablette numérique Abstract Cette thèse s’inscrit dans la continuité du LabCom «Script&Labs » qui porte sur l’apport de l’IA pour l’apprentissage numérique. Nous traitons la problématique de l’analyse d’opérations arithmétiques posées manuscrites réalisées sur tablette…

Read

IRISA-KIHT-S and KIHT-public Datasets

IRISA-KIHT-S and KIHT-public Datasets Contact: Florent IMBERT (florent.imbert@irisa.fr), Eric ANQUETIL (eric.anquetil@irisa.fr) Partner: STABILO, IRISA (IntuiDoc/SHADoc Team), KIT , Learn&Go, Funding : ANR Startdate: 01.10.2021 Enddate: 30.09.2024 Links SHADoc team ex Intuidoc team Project webpage   Download the IRISA-KIHT-S Dataset   Download the KIHT-public Dataset   Digital devices can help pupils…

Read

Ph-D Of Simon Corbille

Intégration de connaissances explicites à l’apprentissage profond pour la reconnaissance et la segmentation d’écriture manuscrite d’enfants Résumé Notre objectif est de concevoir un système de reconnaissance et de segmentation d’écriture manuscrite d’enfants dans le but d’analyser précisément l’écriture afin de faire des retours orthographiques immédiats à l’enfant. Les contributions de…

Read

ANR(e-Fran) TRIANGLE : Working with Intelligent Feedback from a Digital Geometry Application for Student Engagement

Partners LP3C, Université de Rennes 2 IRISA, INSA Rennes, Université de Rennes, IntuiDoc Team Rennes and Poitiers academies Rennes and Niort INSPE Funding ANR (« Soutien au déploiement des projets e-FRAN » (ANR-22-FRAN-0009) : 2022-2024 Project Presentation The objective of the TRIANGLE project is to consolidate the IntuiGéo application (intelligent tutorial system…

Read